Перші кроки покрокової програми дошкільної освіти для батьків дошкільнят
Я почну публікувати статті з конспектами занять з Покрокової програмі трохи раніше – з середини серпня – щоб у вас був час підготуватися (і задати питання).
Звичайно, починати займатися зі своєю дитиною можна (і потрібно) будь-який час року, але в цьому випадку – доведеться наздоганяти, надолужувати згаяне, а це вже буде складніше.
Займатися за Програмою зі своєю дитиною – справа дуже захоплююче, тому що у батьків з’явиться можливість одночасно відстежувати розвиток своєї дитини відповідно до віку. Але це справа не зовсім просте – оскільки виникне потреба у створенні розвивального середовища для дитини (навчальних посібників, ігор, іграшок).
Перший комплект завдань вересня (С1 – I)
Якщо Ви звернете увагу на зовнішній вигляд Таблиці, представленої в попередній статті, то побачите, що вона складається з комірок, кожна комірка – це кілька кроків програми (один комплект завдань). /Чим старше вік дітей, тим кількість завдань в комплекті буде більше. /
У цій статті представлю комплект завдань С1 – I. На таблиці ця клітинка замальовано помаранчевим кольором.
З якою метою завдання об’єднані в комплекти?
Якщо у Вас виникло питання: в чому сенс КОМПЛЕКТУ завдань?
В комплекті завдання об’єднуються загальною темою, що сприяє більш глибокому розумінню й усвідомленню кожного окремого завдання, що входить у комплект.
Завдання комплекту С1 об’єднані єдиною темою: «Спогад про Літо». Тема Літа і Сонця використана в першому завданні – в казці. Потім, у другому завданні з’являються метелики – комахи, що літають влітку. У четвертому завданні круглі кульки в коробці формою нагадують сонце.
І, насамкінець, дитина малює Сонечко, про який вже згадувалося у всіх попередніх завданнях, уточнювалися і обговорювалися його зовнішні ознаки.
Все це допомагає сформуватися більш ґрунтовним уявленням про Сонечку і точніше втілити їх у малюнку.
Щоденник дошкільника – відстеження якості освіти
Батьків попрошу завести загальну зошит (щоденник) для відстеження освоєння Покрокової програми дитиною.
Заповнюйте зошит за зразком, даним мною нижче.
Зразок заповнення Щоденника дошкільника.
Комплект завдань С1 використовуйте 2-3 дні, після чого переходите до комплекту С2 (другий комплект завдань вересня).
Як займатися з отриманим комплектом завдань
Можна «в один присід» виконувати всі завдання. Можна по одному протягом дня. Як зручніше.
Головне, що всі завдання даного комплекту пов’язані з темою Літа, Сонця. А як їх об’єднувати по два, по три, або всі разом – залежить від Вашого творчого підходу.
На інший день можна знову всі завдання повторити. Також чиніть і на третій день.
Можна не турбуватися, що дана тема, в будь-якому випадку, за три дні буде добре опрацьована.
На четвертий день переходьте до наступного комплекту завдань.
Увага! Як показувати (пред’являти вперше) дитині кожне завдання? (прочитайте, будь ласка, обов’язково! )
Займатися з дитиною дошкільного віку потрібно, враховуючи провідний вид діяльності для кожного дитячого віку. Я буду робити на цьому акцент.
Тому, з однорічною дитиною – ніякого навчання! Ніяких: «Роби! Покажи! Повтори! Слухай мене! » і т. п. І ніяких питань до нього.
Краще всього поступати наступним чином: займаєтеся Ви, а не дитина. Але, займаєтеся НА ЙОГО ОЧАХ!
І як займаєтеся! Радісно, з захопленням, супроводжуючи свої дії позитивно забарвленими словами, вигуками!
Пам’ятайте: емоції заразливі! (Ваші емоції! ) І набагато краще, якщо дитина «вирве у Вас з рук іграшку, картинку або олівець зі словами: «Дай я спробую сам! », чим Ви будете потім протягом багатьох років просити або примушувати його: «Роби сам! Швидше! Що з тобою? . » і т. д.
Просто робіть все самі завдання, а дитина нехай дивиться. Запевняю Вас, він не буде чекати довго, а почне «грати разом з Вами» (співпраця з дорослим) в перший же день.
Моніторинг якісного освоєння Програми
В таблиці (у Щоденнику) напишіть день першого ознайомлення дитини з кожним завданням (я умовно написала дату 01. 09. 21, у вас можуть бути інші дати у кожного завдання).
У колонці «Результат» ставте «+» тільки у разі, якщо дитина повністю освоїв (зрозумів суть, правильно і усвідомлено виконує) дане завдання.
На першому році знайомства з Детальною програмою колонка «Результат» може виявитися не заповненої на 80 %. І це нормально.
/До речі, в колонці «Результат» можете давати і словесні пояснення: «Завдання не сподобалося» або «Зацікавився з першого разу», «Готовий повторювати багато раз» і т. д. . Але це не обов’язково. /
На другому році буде стовідсоткове освоєння Програми.
Кожен розділ дитина «проходить» двічі
Ви помітили, що в таблиці Раздел I представлений двічі: для 1 року і 2 років.
Це тому, що, на наступний «навчальний рік», з вересня місяця і до травня, Ви повторите зі своєю дитиною все ті ж завдання, що виконували в перший рік. Але в колонці «Результат» у вас навпроти кожного завдання будуть вже одні плюси. Тобто, Програма буде освоєна на 100 %.
Невеликий відступ про дитячому віці. Потрібно розуміти, що коли по Покрокової програмі починають займатися, наприклад, дитина 1 рік 1 місяць і інша дитина 1 рік 10 місяців, це дуже різні діти. У них будуть різні результати. Всі відмінності в ранньому віці помітні дуже сильно.
Все це нормально, у кожної дитини свій темп освоєння Програми. Але кожен прийде до потрібного результату, що дорівнює 100 %.
Самостійність і самонавчання в Покрокової програми дошкільної освіти
Після виконання завдань «за Програмою», особливо, якщо вони подобаються дитині, давайте їх йому і під час дозвілля, оскільки всі завдання, в основному, це – розвиваючі ігри. А діти люблять грати.
Самостійна діяльність, як ніяка, завжди сприяє більш ефективному отримання та засвоєння знань.
Багато завдання в Програмі будуть представлені самообучающими розвиваючими посібниками. З їх допомогою маля навчиться ще й сам отримувати необхідні знання, вирішувати проблеми і робити самостійні висновки.
Але не будемо занадто грузнути в теорії. Переходжу до опису всіх п’яти завдань першого комплекту.